Súgó

A LearningAge rendszer használata

Az alábbiakban a rendszer használatáról és az esetlegesen előforduló technikai problémák megoldásáról kapunk tájékoztatást.

  1. Gyakran Ismételt Kérdések
    1. Technikai feltételek
    2. Ha nem kaptuk meg a visszaigazoló levelet
    3. Mi az elektronikus számla?
    4. Nem hiteles a kapott elektronikus számla?
    5. Ha nem jelenik meg az oktatóanyag / animáció
    6. Technikai segítség kérés
  2. Általános funkciók
    1. Portál funkciói
    2. Regisztráció
    3. Regisztrációs űrlap
    4. Belépés
    5. Elfelejtett jelszó
    6. Adataim módosítása
  3. Vásárlás a weboldalon
    1. Vásárlás menete
    2. Kosár tartalma
    3. Fizetési mód kiválasztása
    4. Szállítási mód
    5. Számlázási adatok
    6. Számla
    7. Korábbi vásárlásaim
  4. Tanfolyamok
    1. Tanfolyamok listája
    2. Jelentkezés tanfolyamra
    3. Tanfolyamaim
  5. Elektronikus oktatóanyagok
    1. Oktatóananyagok listája
    2. Fejezetek
    3. Egy lecke
    4. Lapozás egy leckében
    5. Átváltás másik leckére
    6. Videók lejátszása, képek nagyítása
    7. Beállítások
    8. Megtekintés mobil eszközön (Gördíthető nézet)
    9. Keresés a szövegben
    10. Médiatár
    11. Oktatóanyagok értékelése
    12. Oktatóanyagok szűrése
    13. Vizsgáim
  6. Hírlevél
    1. Feliratkozás hírlevélre
    2. Leiratkozás hírlevélről
  7. Fórum
    1. Fórumok listája
    2. Fórum témák
    3. Fórum hozzászólások
  8. Mentori rendszer
    1. Mentori csoportok
    2. Mentori csoport oldal
    3. Események
    4. Üzenetek
    5. Dokumentumok
    6. Mentori csoportjaim
  9. A mobil alkalmazás használata
    1. Általános tudnivalók
    2. Az alkalmazás első indítása, bejelentkezés
    3. A felület áttekintése
    4. Oktatóanyagok letöltése
    5. Oktatóanyagok frissítése és törlése
    6. Az oktatóanyagok felépítése
    7. A leckék használata
    8. Kijelentkezés, felhasználóváltás
    9. Az alkalmazás frissítése
    10. Telepítés Windows rendszerre

A LearningAge rendszer használata

A LearningAge keretrendszer megjelenése teljesen testreszabható, ezért nincs két egyforma kinézetű portál: a menük felépítése, helye, grafikája minden esetben eltérő.
Ebben a súgóban egy általános leírást kapunk a rendszer használatáról (tehát a képernyőfotók különböznek a portálon látottaktól).

  1. Gyakran Ismételt Kérdések

    1. Weboldal használatához szükséges technikai feltételek

      A portál használatához minimum 1024×768-as felbontás és 32 bites színmélység ajánlott.

      A következő operációs rendszereken (és újabb verzióikon) működik hibátlanul a portál: Microsoft Windows 7, Macintosh OS X 10.8.

      Az online felület hibátlan működéséhez HTML5 kompatibilis böngésző programra van szükség. Ilyen böngészők (és ezek újabb verziói):

      • Microsoft Internet Explorer 11
      • Microsoft Edge 25
      • Google Chrome 28
      • Mozilla Firefox 28
      • Safari 7.0
      • Opera 26

      Ha régebbi verziójú böngészőnk van, frissítsük a programot. A böngészők többségében ezt úgy tehetjük meg, hogy a Súgó menüben a Névjegy opciót választjuk. Ekkor a program felajánlja a frissítést újabb verzióra, ha szükséges.

      Mint minden weboldal, ez a portál is sütiket, cookie-kat (egyszerű szöveges fájl) használ a működéséhez. Az OK gombra kattintva elrejthetjük az erre vonatkozó üzenetet.

      A weboldalon szereplő videók lejátszása nem okoz jelentős internet forgalmat. A videók lejátszása percenként kb. 4-6 MB közötti adatmennyiséget tölt le (ez átlagosan 0,53 - 0,8 Mbit/s közötti sávszélességnek felel meg) - nem folyamatosan, hanem csak bizonyos időközönként. (Nem állandó sebességgel streamelve sugározzuk, mint a Youtube, hanem HTTP letöltésen keresztül szolgáltatjuk.)

    2. Ha nem kaptuk meg a visszaigazoló levelet

      Ellenőrizzük a levelezőrendszerünk Levélszemét vagy Spam mappáját. Előfordulhat, hogy a levél tévedésből oda került. Ebben az esetben vegyük fel a cég email címét a megbízható feladók közé, hogy a további leveleket megkapjuk.

    3. Mi az elektronikus számla?

      Internetes vásárlás esetén a rendszer elektronikus számlát állít ki PDF formátumban a Számlázz.hu rendszer segítségével.

      Az elektronikus számla ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a papír alapú számla és a törvényi előírásoknak megfelelően a számlán egyértelműen azonosítható a kibocsátó cég (tanúsítvány) valamint a számlát utólag nem módosíthatják (időbélyegző). A PDF fájl csatolmányként tartalmazza azokat az adatokat, amelyeket az Apeh ellenőrzéskor kér.

      A számla bármikor kinyomtatható, de a nyomtatott forma nem számviteli bizonylat, csak az elektronikus formátum (PDF fájl) hiteles. A könyvelőknek elektronikus módon kell kontírozni és megőrizni a számlákat.

    4. Nem hiteles a kapott elektronikus számla?

      A rendszer által küldött elektronikus számla hiteles és az előírásoknak megfelelő. Előfordulhat azonban, hogy számítógépünkön a kapott PDF fájl megnyitásakor az Adobe Reader program tévesen azt jelzi, hogy a tanúsítvány nem hiteles. A program beállításainak javításához kövessük az alábbi leírás lépéseit

    5. Ha nem jelenik meg az oktatóanyag / animáció

      Próbáljuk meg, hogy kijelentkezünk a rendszerből, bezárjuk a böngészőt, majd újra belépünk a rendszerbe.

      Ellenőrizzük, hogy a böngészőprogramunk (Internet Explorer, Mozilla Firefox, stb.) milyen verziójú. Amennyiben szükséges, frissítsük a programot. A böngészők többségében ezt úgy tehetjük meg, hogy a Súgó menüben a Névjegy opciót választjuk. Ekkor a program felajánlja a frissítést újabb verzióra, ha szükséges.

      Ürítsük a böngészőprogram ideiglenes tárolóját (cache). (Internet Explorer esetén Eszközök menü Böngészési előzmények törlése) Ezután zárjuk be a böngészőt, majd indítsuk újra és lépjünk be újra a rendszerbe.

      Ha van rá lehetőségünk, próbáljuk ki az oktatóanyag használatát egy másik böngészővel.

      Előfordulhat, hogy böngészőnk letiltotta a felugró ablakokat. A felugró ablakokat a következő módon tudjuk engedélyezni: Chorme böngésző, Mozilla FireFox böngésző, Internet Explorer böngésző.

    6. Technikai segítség kérés

      Ha a fenti műveleteket kipróbáltuk, mégsem működik az oldal, írjuk meg a portál üzemeltetőinek, hogy milyen böngésző programot használunk a portál megtekintéséhez (Internet Explorer, Mozilla Firefox, stb.) Egyúttal azt is írjuk meg, hogy pontosan milyen időpontban próbáltuk megjeleníteni az oktatóanyagokat, így a portál hibanaplójából talán ki tudják deríteni, mi okozhatta a problémát.

      Ha képernyőképet (PrintScreen) tudunk küldeni a weboldalon látható állapotról vagy hibaüzenetről, az is megkönnyíti a hiba felderítését. 

  2. Általános funkciók

    1. Portál funkciói

      A rendszer a beállított moduloktól függően a következő funkciókat tartalmazhatja: tanfolyamokra jelentkezés, elektronikus oktatóanyagok vásárlása és megtekintése, fórum, mentori rendszer. Ezeket a funkciókat a menüsorból érhetjük el.

       

      Ha a portál több nyelven is elérhető, akkor a lenyíló nyelvválasztó lista segítségével állíthatjuk át a nyelvet.
      (A regisztrált felhasználók az Adataim módosítása menüben beállíthatják maguknak az alapértelmezett nyelvet.)

      Az Akadálymentes gombra kattintva a gyengénlátók számára optimalizált szövegmérettel jelenik meg a portál.

    2. Regisztráció

      A rendszer használatához (oktatóanyagok elérése, tanfolyamra jelentkezés) regisztráció szükséges. A nyitólapon található Regisztráció gombra kattintva indíthatjuk el a regisztrációnkat, vagy ha a portálon engedélyezett, használhatjuk a Facebook fiókunkat is a belépéshez.

      A regisztrációs űrlap kitöltését követően a rendszer egy emailt küld ki a megadott címre. Beállítástól függően szükség lehet rá, hogy a levélben lévő hivatkozásra kattintva megerősítsük a portálon való regisztrációt, ekkor a bejelentkezés csak a sikeres aktiválást követően lehetséges.

    3. Regisztrációs űrlap

      A regisztráció során néhány alapvető információt szükséges megadnunk. Eldönthetjük, hogy az email címünkkel szeretnénk majd belépni, vagy külön felhasználónevet találunk ki magunknak.

      Bizonyos weboldalakon csak kulcskóddal rendelkező személyek regisztrálhatnak, egy kulcs csak egyszer használható (elkerülendő, hogy valaki többször regisztrálja be magát.)

      Ügyeljünk rá, hogy helyes email címet adjunk meg, mert a rendszer erre a címre fogja küldeni a leveleket. (Ha szükséges, a levélben található linkre kattintva lehet megerősíteni a regisztrációs szándékunkat.)

      Egy email címmel csak egyszer regisztrálhatunk.

    4. Belépés

      A weboldal Belépés paneljén a felhasználónevünket vagy email címünket és a jelszavunkat begépelve beléphetünk a rendszerbe.

    5. Elfelejtett jelszó

      Ha nem jut eszünkbe, milyen jelszót állítottunk be ezen a portálon, akkor a weboldal Belépés paneljén kattintsunk az Elfelejtett jelszó linkre, majd írjuk be a regisztráció során megadott email címünket. A Küldés gombra kattintva rendszer küld nekünk egy új jelszót.

      Az emailben kapott ideiglenes jelszóval be tudunk lépni a rendszerbe. Ezután az Adataim módosítása menüben megadhatunk egy tetszőleges másik jelszót.

    6. Adataim módosítása

      A regisztrációnál megadott email címünket, jelszavunkat megváltoztathatjuk a Felhasználói panelen az Adataim módosítása opciót választva.

      A megjelenő weboldalon elején a regisztrációkor megadott alap adatokat módosíthatjuk. Lejjebb a tanfolyami jelentkezéshez és a számlázáshoz szükséges további adatokat írhatjuk be, illetve profilképet állíthatunk be magunknak. Ezek az adatok alapértelmezés szerint nem publikusak, de ha szeretnénk, nyilvánossá tehetjük őket.

  3. Vásárlás a weboldalon

      1. Vásárlás menete

        A weboldalon elektronikus oktatóanyagokhoz, online tanfolyamokhoz való hozzáférést (vagyis szolgáltatást) vásárolhatunk. Ezek az anyagok nem letölthetőek, hanem internetes böngésző programban tekinthetők meg adott ideig (jellemzően 1 év, vagy 3 hónap).

        A vásárlás a webáruházakhoz hasonló módon történik. A kívánt oktatóanyagot a Vásárlás gombra kattintva tudjuk beletenni a Kosárba.

        A Vásárlás gombra való kattintás után a rendszer automatikusan a Kosár tartalma lapot mutatja, ahol áttekinthetjük a kosárba tett elemeket.

        Ekkor eldönthetjük, hogy visszalépünk és tovább folytatjuk a böngészést a weboldalon, vagy befejezzük a vásárlást a Következő gombra kattintva.

        A portálon böngészve mindig látjuk a Kosár panelt. A Kosár tartalma gombra kattintva befejezhetjük a vásárlást.

      2. Kosár tartalma

        A Kosár tartalma lapon látjuk a vásárlás befejezésének négy lépését: kiválasztott elemek áttekintése, fizetési mód kiválasztása, szállítási mód kiválasztása, számlázási adatok megadása.

        A táblázatban látjuk a kiválasztott anyagokat. A Törlés gombra kattintva kivehetjük a Kosárból azt az anyagot, melyet mégsem kívánunk megvásárolni.

        A Következő gombra kattintva továbblépünk a fizetési mód kiválasztására.

      3. Fizetési mód kiválasztása

        A rendszer beállításaitól függően az alábbi fizetési módok közül választhatunk (portálonként eltérő):

        Bankkártya: online bankkártyás fizetés az OTP banki rendszerén keresztül. Azonnal kifizetjük a vásárlást, így rögtön hozzáférünk a megvásárolt oktatóanyagokhoz.

        PayPal: online bankkártyás fizetés, ha regisztrálva vagyunk a PayPal rendszerében. Azonnal kifizetjük a vásárlást, így rögtön hozzáférünk a megvásárolt oktatóanyagokhoz. (Csak a PayPal azonosítónkat kell megadni a vásárláshoz.) 

        Átutalás: hagyományos banki átutalással fizetünk. Az emailen kapott díjbekérő számlán szereplő bankszámlaszámra elutaljuk az összeget. Lehet néhány órás átfutási ideje, míg az összeg beérkezik a cég bankszámlájára és az adminisztrátorok ezt követően beállítják a hozzáférést az oktatóanyagokhoz.

        Készpénz: készpénzzel fizetünk a cég megadott címén. A fizetés időpontjától férünk hozzá a megvásárolt oktatóanyagokhoz.

        Amennyiben a portál kuponos kedvezményt biztosít a vásárláshoz, a kapott (egyszer használható) kuponkódot ezen az oldalon kell megadnunk.

      4. Szállítási mód

        Amennyiben szolgáltatásokat vásároltunk, nincs szükség szállításra, hiszen online, egy weboldalon keresztül férünk hozzá az elektronikus oktatóanyagokhoz.

      5. Számlázási adatok

        Vásárlási adatok lapon a számlázáshoz szükséges adatokat kell megadnunk. Ha még nem vagyunk regisztrálva a portálon, akkor most kell megadnunk a személyes adatainkat.

        A lap alján a számlázáshoz szükséges adatokat kell beírnunk.

        Amennyiben már regisztráltunk a portálon és be vagyunk lépve, a rendszer automatikusan kitölti az adatainkat. Ha eddig nem tettük, akkor a Belépés panelen lépjünk be a rendszerbe.

        A Megrendelés elküldése gombra kattintva véglegesítjük és befejezzük a vásárlást. Erről emailben visszaigazoló levelet is kapunk. 

      6. Számla

        A portál a Számlázz.hu online számlázó rendszerét használja az elektronikus számlák kiállítására. A számlák elektronikus formában, PDF fájlként hitelesek.

        Online bankkártyás fizetés esetén a rendszer azonnal kiállítja a vásárlásról az elektronikus számlát és elküldi nekünk emailben.

        Banki átutalás esetén először díjbekérő számlát kapunk. Majd miután a cég bankszámlájára beérkezett az összeg és az adminisztrátorok jóváhagyták a fizetést, a rendszer kiállítja a vásárlásról az elektronikus számlát és elküldi nekünk emailben.

      7. Korábbi vásárlásaim

        A Felhasználói panelen a Vásárlásaim menüpontra kattintva áttekinthetjük az eddigi vásárlásainkat. A megrendelve státuszú vásárlásunk még nincs kifizetve.

        A sor elején lévő kis ikonra kattintva láthatjuk, hogy milyen oktatóanyagokat vásároltunk. 

        A Felhasználói panelen a Tananyagaim menüpontra kattintva azokat az oktatóanyagokat látjuk, melyekhez aktuálisan hozzáférünk.

  4. Tanfolyamok

    1. Tanfolyamok listája

      A meghirdetett képzések és tanfolyamok megtekintéséhez válasszuk a Tanfolyamok menüt. Ekkor megjelenik a képzések listája. A képzés neve alatti [részletek] gombra kattintva bővebb információt kapunk.

    2. Jelentkezés tanfolyamra

      A képzésekre a nevük melletti Jelentkezés gombra kattintva tudunk jelentkezni. A megjelenő űrlapon adjuk meg a kért adatainkat.

      Emailben kapunk majd visszaigazolást a tanfolyami jelentkezésünkről. Ha esetleg változik a tanfolyam kezdési időpontja, arról is küld értesítést a rendszer.

      Amennyiben a tanfolyamra jelentkezők száma elérte a maximális létszámot, és van ilyen lehetőség, várólistára tudunk jelentkezni. Így ha valaki visszamondja a részvételt, akkor még bejuthatunk a képzésre.

       

    3. Tanfolyamaim

      A felhasználói panelen a Tanfolyamaim menü alatt látjuk azon képzéseket, melyekre jelentkeztünk.

      A táblázatban a képzés legfontosabb adatait látjuk. A részleteket a sor elején a kis zöld ikonra kattintva tudjuk megjeleníteni.

      Az utolsó oszlopban lévő Lemondás gombbal tudunk leiratkozni a képzésről.

  5. Elektronikus oktatóanyagok

    1. Oktatóanyagok listája

      A portál Oktatóanyagok menüjéből érjük el az online elektronikus oktatóanyagok listáját. Az oktatóanyag rövid leírása alatti "Kattintson ide a részletekért!" linkre kattintva elolvashatjuk az anyagban szereplő témaköröket.

      A következő típusú oktatóanyagok léteznek:

      Fizetős oktatóanyag: néhány oldalnyi DEMO lap szabadon megtekinthető, de a teljes anyag megtekintéséhez vásárlás szükséges

       

      Regisztrált felhasználóknak ingyenes oktatóanyag: amennyiben beregisztrálunk a rendszerbe, ingyenesen hozzáférünk az anyaghoz

      Ingyenes oktatóanyag: mindenki számára szabadon megtekinthető oktatóanyag.

      Megtekintés gombra kattintva jeleníthetjük meg a szabadon elérhető és a már megvásárolt oktatóanyagokat. 

      A rendszerbe bejelentkezve tudjuk megtekinteni az általunk megvásárolt, illetve a nekünk kiosztott oktatóanyagokat. A felhasználói panelen a Tananyagaim linkre kattintva láthatjuk azokat az oktatóanyagokat, melyekhez aktuálisan hozzáférhetünk.

    2. Fejezetek

      Az oktatóanyag fejezetekből áll, a fejezetek leckékre bomlanak, a leckék pedig lapokat/diákat tartalmaznak.

      Az oktatóanyagba belépve a fejezeteket többféle elrendezésben láthatjuk: például bal oldalon egymás alatt a fejezetcímek, a kijelölt fejezet leckéi a középső részen.

      Vagy a fejezetcímeket látjuk fent, egymás mellett, a kijelölt fejezet leckéi pedig alattuk, a középső részen.

      Beállítástól függően az is előfordulhat, hogy a belépés után azonnal a Médiatár jelenik meg a kigyűjtött médiaelemekkel. Innen a Fejezetek gombra kattintva tudunk átlépni az oktatóanyaghoz.

    3. Egy lecke

      A fejezet, majd a lecke kiválasztása után megjelenik maga a tartalom.

      A bal oldali részen látjuk a leckéhez tartozó diák (lapok) címét, középen olvashatjuk az oktatóanyagot.

      Amelyik dián videó szerepel, azt a dia címe melletti kis ikon jelzi.

    4. Lapozás egy leckében

      A lecke megtekintésekor kétféle módon lapozhatunk a következő (vagy egy tetszőleges) diára.

      A bal oldalon olvasható dia címekre kattintva átválthatunk a kívánt diákra.

      A bal oldali oszlop alján látjuk, hogy az aktuális lecke hány diából áll és mi épp melyiket nézegetjük. A jobbra nyíl gombbal a következő diára, a balra nyíl gombbal az előző diára léphetünk át.

    5. Átváltás másik leckére

      A leckék között is kétféle módon válthatunk.

      A weboldal tetején a Vissza gombra kattintva visszalépünk a fejezet többi leckéjéhez.

    6. Videók lejátszása, képek nagyítása

      A videókat a lejátszás gombra kattintva indíthatjuk el. Ekkor a leckében látott méretben látjuk a videót.

      A már elindított videókat nagyobb méretben is megtekinthetjük a Teljes képernyő gombra kattintva. A teljes képernyős módból az ESC billentyűvel léphetünk ki.

      Az oktatóanyagban szereplő képekre kattintva megtekinthetjük a képeket nagyobb méretben is. Ezután a képek jobb felső sarkában lévő Bezárás gombra kattintva térhetünk vissza az oktatóanyaghoz.

    7. Beállítások

      Az oktatóanyag beállításaitól függően előfordul, hogy a diák animálva (mozogva) jelennek meg a képernyőn, és ez után a dián lévő elemek (képek, szövegek, videók) is animálva, késleltetve jelennek meg. (Egy PowerPoint prezentációhoz hasonlóan.) Aki számára ez zavaró, kikapcsolhatja az oktatóanyag felett látható ikonokkal.


      A bal oldali Diaváltás animációja gomb aktív állapota azt jelzi, hogy a diák animálva fognak megjelenni egymás után. Rákattintással kapcsolhatjuk ki és be ezt az opciót.

      A Diaelem megjelenítési animációja gomb aktív állapota azt jelzi, hogy a dián lévő elemek animálva fognak megjelenni. Rákattintással kapcsolhatjuk ki és be ezt az opciót.

      A Felugró (popup) ablak típusa gomb aktív állapota azt jelzi, hogy a kattintásra nagyobb méretben megjelenő kép elsötétülő háttér előtt modernebb stílusban fog megjelenni (ahogy az megszokott)

      Ha kikapcsoljuk, akkor a képek egy új böngészőablakban fognak megjelenni

      A Váltás gördíthető nézetre gombra kattintva a leckét a mobiltelefonokra optimalizált nézetben látjuk. 

    8. Megtekintés mobil eszközön (Gördíthető nézet)

      A rendszer automatikusan igazodik a megjelenítő eszköz típusához. Tehát ha mobiltelefonról nézzük az oktatóanyagokat, akkor automatikusan Gördíthető nézetben fognak megjelenni. Ekkor a lecke teljes tartalma (a leckében lévő összes dia tartalma) megjelenik egymás alatt és lefelé görgetve olvashatjuk a szöveget.

      A jobb felső sarokban lévő vissza gombbal léphetünk vissza a Fejezetekhez.

      A Váltás lapokra osztott nézetre gombbal akár mobiltelefonon is áttérhetünk a Lapozható (dia) nézetbe.

      A Fejezetek áttekintésekor is átválthatunk a Lapozható (dia) nézetbe.

       

    9. Keresés a szövegben

      Egy számunkra fontos kulcsszót kiemelhetünk a szövegben a szöveg feletti keresőmező segítségével.

      Egyszerűen gépeljük be a keresett szót, és a rendszer színes háttérrel kiemeli az adott szót a szövegben az összes dián.

    10. Médiatár

      Minden oktatóanyaghoz tartozik egy Médiatár, mely kigyűjtve tartalmazza az oktatóanyagban szereplő médiaelemeket (videók, képek, hangok, stb.)
      Az oktatóanyagba belépve a Médiatár gombra kattintva tudjuk megjeleníteni ezt a gyűjteményt. (Illetve a beállításoktól függően lehet, hogy azonnal a Médiatár jelenik meg az oktatóanyagba belépve.)

      Alaphelyzetben az összes médiaelemet látjuk, ezt jelzi a felső gombsoron a Minden média gomb bekapcsolt állapota. A gombokra kattintva tudjuk megjeleníteni sorban csak az adott típusú elemeket: Mozgókép, Kép, Audió, 3D, Letölthető fájlok.

      A gombsor feletti keresőmező segítségével kereshetünk a médiaelemek között. A kapott találatokat tovább szűkíthetjük a gombok segítségével, hogy csak a képeket vagy csak a videókat lássuk.

      Minden médiaelem képe alatt olvasható az elem címe, alatta a leírása, végül vesszővel elválasztva az elemre jellemző kulcsszavak. Ezek a metaadatok segítik az elemek keresését, kigyűjtését.

      Ha rákattintunk az elemre, az megjelenik nagyobb méretben és elolvashatjuk a teljes leírását, mozgóképek esetén láthatjuk azok időtartamát. A panel alján található linkekre kattintva azt a leckét olvashatjuk, ahol ez a médiaelem szerepel.

      Tudjunk róla, hogy bizonyos médiaelemek (főként videók) úgy is be lehetnek illesztve az anyagba, hogy egy gombra, ikonra, vagy más képre kattintva indulnak el. Ezért amikor a Médiatárban a video paneljéről a link segítségével átlépünk az adott leckére, megeshet, hogy elsőre nem látjuk a videót az anyagban.

      Ha egy adott kulcsszóra keresve kigyűjtött elemeket szeretnénk később is könnyen elérni, a kigyűjtés után felvehetjük az oldalt a böngészőnkben a kedvencek/könyvjelzők közé. Ugyanis a rendszer a webcímben (URL) eltárolja a keresett szavakat és hogy milyen elemre szűrtünk. Például: https://learningage.hu/medialibrary/30#f%3Dmovie%2Cs%3Dcella  = a cella szóra kerestünk és csak a videókat jelenítettük meg.

      A letölthető fájlok természetesen a Médiatárból is letölthetők.

    11. Oktatóanyagok értékelése

      A portál beállításaitól függően az oktatóanyagok neve mellett megjelenhet a korábbi vásárlók által adott értékelések átlaga színes csillagokkal jelezve. Az öt csillag jelenti a legjobb értékelést. (Amennyiben még senki nem értékelte az oktatóanyagot, halvány szürkés csillagokat látunk.)

      Az általunk megtekinthető oktatóanyagokat úgy tudjuk értékelni, hogy az egérmutatót a csillagok fölé húzzuk. Ekkor megváltozik a csillagok színe. Arra a csillagra kattintsunk, ahányasra értékeljük az oktatóanyagot, ötös skálán.

      Ezután a rendszer felkínálja a bővebb, szöveges értékelés lehetőségét.

      Az általunk értékelt oktatóanyagok neve mellett ezután már nem a korábbi értékelések átlagát, hanem az általunk adott értékelést fogjuk látni, eltérő színnel.

      Ha szeretnénk módosítani az értékelésünket, egyszerűen kattintsunk egy másik csillagra. Értékelésünk törléséhez pedig kattintsunk a csillagok előtti mínusz jelű ikonra.

      Az általunk elérhető oktatóanyagokat kigyűjtve láthatjuk a Felhasználói menüben a Tananyagaim linkre kattintva.

      Itt is leadhatjuk vagy módosíthatjuk értékelésünket.

      A szöveges értékelések az adott oktatóanyag weboldalán, a Témák listája alatt olvashatók.

    12. Oktatóanyagok szűrése

      A portál beállításaitól függően a menüben láthatjuk az alábbi panelt, melynek segítségével kilistázhatjuk csak egy adott témához tartozó oktatóanyagokat, vagy csak az ingyenes oktatóanyagokat, stb.

    13. Vizsgáim

      Egyes oktatóanyagokban előfordulhatnak vizsga típusú leckék is, melyek időre megoldandó, előre meghatározott feladatokból állnak. Egy vizsga befejezését követően a képernyőn olvasható a vizsga eredményességének részletei. Ezt követően ugyanaz a vizsga lecke már a továbbiakban nem nyitható meg, kivéve, ha az arra jogosult tanár engedélyezi az adminisztrációs rendszerben a vizsga újbóli kitöltését. A korábban kitöltött vizsgák összes adatait tartalmazza a Vizsgáim menüpont.

  6. Hírlevél

    1. Feliratkozás hírlevélre

      Ha a portálon elérhető a hírlevél funkció, akkor a Hírlevél panelen a lenyíló listából kiválaszthatjuk, hogy milyen téma érdekel minket, majd a Feliratkozás gombra kattintva feliratkozhatunk a hírlevélre.

      Így emailen rendszeresen értesítést kapunk az újdonságokról az adott témakörben.

    2. Leiratkozás hírlevélről

      Ha már nem érdekel minket egy témakör, akkor a Hírlevél panelen a lenyíló listából kiválasztva a témát a Leiratkozás gombra kattintva leiratkozhatunk róla.

      A kapott emailek végén lévő linkre kattintva is leiratkozhatunk a hírlevélről.

  7. Fórum

    1. Fórumok listája

      A Fórum menüből elérhető fórum funkció lehetőséget ad arra, hogy a felhasználók megosszák egymással gondolataikat. A fórumokon belül a hozzászólások témákba vannak csoportosítva.

      Új fórumot csak az adminisztrátorok tudnak létrehozni, de a fórumokon belül új témát indítani és új hozzászólást írni minden felhasználó tud.

      Minden oktatóanyaghoz automatikusan tartozik egy fórum és minden leckéhez tartozik egy téma, így megkönnyítve a témakörök rendezését. 

    2. Fórum témák

      A fórum nevére kattintva látjuk a fórumon belüli témák listáját ábécé sorrendben. A téma nevére kattintva olvashatjuk a hozzászólásokat.

      Törekedjünk rá, hogy egy témán belül csak a témához tartozó hozzászólásokat írjunk.
      Ha más ügyben lenne kérdésünk, akkor hozzunk létre új témát a Fórum téma hozzáadása gombbal.

      Az általunk indított témák alatt megjelenő Szerkesztés gombbal átnevezhetjük a témánkat és átírhatjuk a nyitó hozzászólásunkat. A Törlés gombbal pedig a teljes témát kitörölhetjük a hozzászólásokkal együtt.

    3. Fórum hozzászólások

      Egy fórum téma nevére kattintva olvashatjuk a hozzászólásokat időrendben (a régebbi hozzászólások vannak elöl, a legújabb hozzászólás van legalul).

      Ha egy konkrét kérdésre vagy megjegyzésre szeretnénk reagálni, akkor az adott hozzászólás alatti Válasz gombra kattintva írjuk be a mondandónkat, így könnyebben visszakövethetők az összetartozó gondolatok.

      Egyéb esetben az Új hozzászólás gombbal vethetünk fel egy új gondolatot a témával kapcsolatban.

      A saját hozzászólásainkat utólag is bármikor szerkeszthetjük illetve törölhetjük az adott hozzászólás alatti gombokkal.


      Lényegre törő és beszédes címeket adjunk a témáinknak, választhatunk ikonokat is.
      A hozzászólások szövegében az alapvető formázások használhatók.  

  8. Mentori rendszer

    A mentori rendszer lényege, hogy a felhasználók többnyire lakóhely szerint csoportokat alkothassanak, a csoporton belül fájlokat oszthassanak meg egymással, üzeneteket küldhessenek, eseményeket szervezhessenek.

    1. Mentori csoportok

      A portál Mentori rendszer weboldalán találjuk a mentori csoportok listáját, melyekről a Mentori csoport oldal linkre kattintva kapunk bővebb információkat. A bejelentkezett felhasználók látják, hogy mely mentori csoportnak tagjai, melyikbe jelentkezhetnek. A kijelölt csoporthoz tartozó területeket mutatja a kis térkép (amennyiben be lett állítva a csoporthoz).

      A Jelentkezés gombra kattintva tudjuk kérni felvételünket a kiválasztott mentori csoportba. A megjelenő űrlapon ki kell töltenünk néhány személyes adatot. Ekkor Jelentkezett státuszba kerülünk, amíg az adott csoport mentora jóvá nem hagyja a jelentkezésünket.

    2. Mentori csoport oldal

      Alaphelyzetben az összes csoporthoz tartozó esemény, üzenet és dokumentum megjelenik a weboldalon (ha a jelölőnégyzete bepipálva). A Bővebben gombbal tudjuk elolvasni a részleteket.

      A fentieket kétféle elrendezésben jeleníthetjük meg: 3 oszlopban egymás mellett vagy teljes szélességben egymás alatt.

      Ha a fenti listában kijelölünk egy mentori csoportot, akkor csak annak a csoportnak az eseményeit, dokumentumait látjuk.
      Az Összes tartalom gombra kattintva ismét minden csoportét látjuk majd.

      Akár Esemény, akár Üzenet, akár Dokumentum, a Bővebben gombra lenyíló részen a mentori csoport tagjai hozzászólhatnak az adott témához. A szöveg közé linkek is beszúrhatóak a lánc ikont tartalmazó gomb segítségével, illetve tetszőleges kép is behúzható a szövegszerkesztő felületre.

    3. Események

      A mentori csoportok egyik fontos funkciója, hogy eseményeket tudnak szervezni a csoport tagjainak.
      Az eseményhez beállíthatunk időpontot és hogy kik láthatják. 

    4. Üzenetek

      A mentori csoportok tagjai üzeneteket is küldhetnek a csoport többi tagjának. 

    5. Dokumentumok

      A mentori rendszer harmadik funkciója, hogy a tagok fájlokat oszthatnak meg egymással. 

    6. Mentori csoportjaim

      Ezek azok a csoportok, amelyekben mentor szerepkörben vagyunk jelen. Ha a mentori csoportok listája felett kipipáljuk a Saját csoportjaim opciót, akkor csak azokat a mentori csoportokat fogjuk látni, ahol mentorok vagyunk.

  9. A mobil alkalmazás használata

    1. Általános tudnivalók

      A portál oktatóanyagai táblagépen/tableten és okostelefonon is olvashatók a LearningAge offline szinkronizáló alkalmazás segítségével (letölthető a Google Webáruházból és az Apple Store-ból). Az alkalmazás célja, hogy az első indításkor beállított és bejelentkezett felhasználó a portálon a számára elérhető tananyagokat offline, azaz internet kapcsolat nélkül is elérje.

      Amennyiben a tablet/telefon kapcsolódik az internethez, az alkalmazás automatikusan érzékeli, ha az adott tananyagból frissebb változat érhető el. Ilyenkor eldönthetjük, hogy frissíti-e a fájlokat.

       

    2. Az alkalmazás első indítása, bejelentkezés

      Az alkalmazás első indításához aktív internet kapcsolatra van szükség (lehetőleg wifi kapcsolatra, mert a mobil internet hozzáférésünk többnyire lassabb és megterhelheti a nagy adatforgalom). Az applikáció használatba vételéhez mindenképpen be kell jelentkeznünk azokkal az adatokkal, melyekkel korábban regisztráltunk a portálon.

      Amennyiben a program indításakor aktív internet kapcsolattal rendelkezünk, előfordulhat, hogy a program frissíti a letöltött tartalmak megjelenítésére szolgáló rendszerfájlokat (ez eltarthat egy ideig). 

       

    3. A felület áttekintése

      Az alkalmazás használatának megkezdése előtt ismerkedjünk meg a felület legfontosabb elemeivel!

      1. A Beállítások gomb segítségével az alkalmazás menüjét jeleníthetjük meg.
      2. A görgető gombok segítségével jobbra és balra gördíthetjük a képernyő közepén látható lista elemeit.
      3. A lapozó gombok segítségével a lista meghatározott oldalára ugorhatunk.
      4. A listában látható Tananyag elemek az aktuális listaszintnek megfelelően az elérhető tananyagokat, fejezeteket vagy leckéket jelképezik.
      5. A Részletes nézet gomb aktív állapotában a listaelemek képe, címe és leírása is látható. Ez az alapértelmezett nézet.
      6. A Kompakt nézet gomb aktiválásával a listaelemeknek csak a címei lesznek láthatóak, viszont ebben a nézetben egyszerre több listaelemet tekinthetünk át.

    4. Oktatóanyagok letöltése

      A LearningAge alkalmazásban a megtekinteni kívánt tartalmakat először le kell töltenünk, amelyhez internet kapcsolatra van szükség. Letölthető tananyagok listájának megjelenítéséhez és a letöltendő tananyagok kiválasztásához érintsük meg jobb felső sarokban található Beállítások gombot, majd a megjelenő menüben bökjünk a Tananyagok kezelése lehetőségre!

      A kívánt tananyag(ok) mellett jelöljük be az első (kék) négyzetet. A lista alatt látjuk, hogy a kiválasztott tananyagok telepítéséhez mennyi tároló hely szükséges és hogy mennyi szabad helyünk van még az eszközön. A Módosítások végrehajtása gombbal indíthatjuk a letöltést.

       

    5. Oktatóanyagok frissítése és törlése

      A táblagépünkre korábban letöltött tananyagokhoz egyes esetekben frissítések jelenhetnek meg, melyek a tananyagban fellelhető esetleges hibákat javítják, vagy új tartalmakat hordoznak. Amennyiben a LearningAge indításakor aktív internet kapcsolattal rendelkezünk, az alkalmazás automatikusan jelzi számunkra a letöltött tananyagokhoz elérhető frissítéseket.

      A frissítések letöltésére a Tananyagok kezelése képernyőn van lehetőségünk a második (zöld) négyzetet bejelölve. Ugyanezen a képernyőn le is törölhetjük az esetleg feleslegessé vált tananyagokat a harmadik (piros) négyzetet bejelölve.

       

    6. Oktatóanyagok felépítése

      Egy oktatási tartalom megtekintéséhez először a megfelelő tananyagra, majd annak egy fejezetére, végül a megtekinteni kívánt leckére kell böknünk. A tananyag struktúra előző szintjére a Vissza gomb segítségével navigálhatunk.

      OKtatóanyag kiválasztása:

       


      Fejezet
      kiválasztása:

       


      Lecke kiválasztása:

       

    7. A leckék használata

      A leckék szövegeket, képeket és videókat tartalmazó diákból épülnek fel, melyek között a bal oldali lista elemeire, vagy a lista alatt található léptetőgombokra kattintva navigálhatunk.

       

      Egy képre bökve az adott kép kinagyítható.

       

      A videók lejátszásának megkezdéséhez bökjünk a videóra, majd a további vezérléshez használjuk a videó alatti videovezérlő gombokat.

       

       

    8. Kijelentkezés, felhasználóváltás

      Ha a táblagépes alkalmazást más felhasználók is használni szeretnék, lehetőségünk van az alkalmazásból való kijelentkezésre, amelyet követően egy másik felhasználó bejelentkezhet. A kijelentkezést követően az alkalmazás további használatához mindenképpen újra be kell jelentkeznie egy másik felhasználónak, vagy saját magunknak, a bejelentkezéshez pedig internet kapcsolat szükséges.
      Csak az aktuálisan belépett felhasználónak van lehetősége a számára elérhető tananyagok letöltésére.
      A tabletre/telefonra letöltött tartalmakat viszont minden bejelentkezett felhasználó megtekintheti vagy törölheti.

       

    9. Az alkalmazás frissítése

      A LearningAge alkalmazást aktív internet kapcsolat mellett elindítva tájékoztatást kapunk, ha programfrissítés érhető el. A frissítés a Google Play áruházból illetve az Apple Store-ból tölthető le. A frissítés letöltéséhez bökjünk a tájékoztató panel Letöltés most gombjára!

       

    10. Telepítés Windows rendszerre

      Az offline szinkronizáló alkalmazás Windows rendszerre (laptopra, asztali számítógépre) is telepíthető. Előfordulhat, hogy a Windows operációs rendszer nem engedélyezi a szinkronizáló alkalmazás Windows-os változatának telepítését.

      Ebben az esetben telepítés előtt ki kell kapcsolnunk a SmartScreen szűrőt. Ehhez nyissuk meg a műveletközpontot (a tálcán lévő ikonnal, vagy a vezérlőpultból), majd a bal oldali sávban kattintsunk a Windows SmartScreen-beállítások módosítása menüpontra.

      A felugró ablakban jelöljük be a Ne történjen semmi (SmartScreen szűrő kikapcsolása) majd kattintsunk az OK-ra.